Retreat med personlig vägledning – EN TID FÖR RO, EN TID FÖR BÖN

8-13 september 2024

Varmt välkommen på retreat. Här ges rum för tystnaden och det inre samtalet. Vi vill med våra retreater inbjuda dig till vila, rekreation, stillhet, bön och inre samtal med livets Gud. Tystnaden skärper våra sinnen och hjälper oss att komma till oss själva. Att få stiga åt sidan en stund från de ständigt pågående tingen kan hjälpa oss till ro.

Retreaten leds av Leif Jöngren.

Retreaten börjar på söndag med kyrkkaffe före gudstjänsten som börjar kl 17 och avslutas på fredag kl 11:30. Pris: 5 900kr privat, 6400kr arbetsgivare, därav anmälningsavgift 1400kr

Anmälan gäller från det att anmälningsavgiften är betald och du fått ett bekräftelsemail. Resterande belopp skall vara betalt senast 15 dagar innan retreaten börjar och sätts in på församlingens bankgiro för retreat 246-6548.

Avgiften inkluderar retreat med enkelrum och helpension. Dock inte sänglinne och handdukar som finns att hyra, till en kostnad av 200 kr.

Anmälningsavgiften återbetalas endast om retreaten ställs in. Om avbokning sker senare än 16 dagar innan retreaten återbetalas endast 25% av totalkostnaden. Vid sjukdom med läkarintyg återbetalas hela avgiften förutom en administrativ avgift på 25% av totalkostnaden.

Innan du gör din anmälan ska den Grundläggande informationen läsas. Särskilt viktigt är att läsa och beakta vilka möjligheter vi har att hantera kostvarianter och att vi inte använder mikrofon vid retreatens andakter och samlingar. Eventuell kostinformation skall sändas till husmorretreat@styrsomissionskyrka.se när du fått bekräftat din anmälan.

Denna information kan du återvända till när datum för retreaten närmar sig.